MediaWatch

TV 2 sælger andel af dealsites

TV 2 trækker sig fra dealmarkedet og frasælger ejerandel af to sites, som koncernen i 2012 investerede i. Der er ikke længere synergi mellem TV 2's forretning og selskaberne, lyder begrundelsen. Direktør og medstifter kalder frasalget "helt udramatisk".

Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Efter godt syv år siger TV 2 farvel og tak til medejerskabet af de to dealsites Take Offer og Downtown. Det fremgår af Det Centrale Virksomhedsregister.

Det var i 2012, at TV 2 købte sig ind i de to selskaber, der blev stiftet i 2010, og i 2017 blev fusioneret i det fælles ejerselskab Digital Media Invest. Ifølge TV 2's seneste årsregnskab, som dækker 2018, havde tv-selskabet ved indgangen til 2019 en ejerandel på 37,1 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs