Ældre målgrupper tager i stigende grad streaming til sig

Andelen af streamere i alderen 47-75 år er tæt på fordoblet på fem år, fastlår DR Medieforskning.
DRTV er blandt de streamingtjenester, som de 47-75-årige bruges mest tid på sammenlignet med yngre streamere. | Foto: Uffe Weng
DRTV er blandt de streamingtjenester, som de 47-75-årige bruges mest tid på sammenlignet med yngre streamere. | Foto: Uffe Weng

Hvert fjerde person i aldersgruppen 47-75 år streamer tv-indhold ugentligt, og 60 pct. i aldersgruppen har på et tidspunkt prøvet at streame. Det skriver DR i en pressemeddelelse.

De 47-75-åriges streamingforbrug udgør ifølge DR Medieforskning næsten en fordobling i løbet af de seneste fem år. Tallene indgår i rapporten "Medieudviklingen 2019", som DR Medieforskning udgiver i løbet af januar.

"Der er flere forklaringer på, at flere modne danskere nu streamer. Flere af dem har arbejdet foran en computer og har haft digitalisering tæt inde på livet, så derfor er det at streame også ret naturligt for dem. En anden årsag er, at det danske samfund stiller høje krav til borgernes digitale færdigheder, og de færdigheder har de 47-75-årige også været hurtige til at tage til sig," skriver Jakob Vikær Hansen og Henrik Gregor Knudsen i rapporten.

Ifølge rapporten bruger de 47-75-årige forholdsmæssigt meget tid på at se indhold på DRTV og TV 2 Play, mens de yngre dele af befolkningen i højere grad sværger til blandt andet Netflix og Youtube, når de streamer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også