MediaWatch

Mange tusinde DR-seere skal ændre vaner i 2020

DR's kanallukninger vil fra nytår betyde et fald til flow-tv, der særligt får betydning for seere af DR K. DR3 og DR Ultras målgruppe vil derimod rykke med over på det digitale, vurderer selvstændig rådgiver og tidligere programchef på TV 2 Keld Reinicke. Rettet.

Foto: Jens Dresling

Rubrik er rettet, så der nu står "tusindvis" i stedet for "over en million", da der var tale om et overlap mellem seerne. I 3. afsnit er detaljer om forskellen mellem de to tal tilføjet.

Næste år vil der være 22.500 færre timers flow-tv på DR's tilbud som følge af, at DR K lukker, og DR3 og DR Ultra bliver rene digitale tilbud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs