"Nøøj, det' for småbørn": DR udvider målgrupperne for Ultra og Ramasjang

En analyse af børns udvikling og medievaner danner baggrund for, at DR fra 2020 udvider børnekanalernes målgrupper fra 3-12 år til 0-14 år. "Der er et forbrug, vi skal tage seriøst," siger chef for Ultra og Ramasjang om nyt indhold til de allermindste.
Foto: Tidsvilde Stine/Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix
Foto: Tidsvilde Stine/Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix

Børnekanalerne DR Ramasjang og DR Ultra har hidtil splittet deres målgrupper ved det første store skift i børnenes virkelighed – skolestart i 6-årsalderen. Men en analyse af befolkningens tv-præferencer og medievaner fører nu til, at DR ændrer målgrupperne, så splittet mellem de to kanaler fra 2020 vil ligge ved otte-ni år – når børnene får deres første smartphone.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Relaterede artikler

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også