"Nøøj, det' for småbørn": DR udvider målgrupperne for Ultra og Ramasjang
![Foto: Tidsvilde Stine/Ekstra Bladet/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11583240.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20170625-114239-pf-1920x1078we.jpg)
Børnekanalerne DR Ramasjang og DR Ultra har hidtil splittet deres målgrupper ved det første store skift i børnenes virkelighed – skolestart i 6-årsalderen. Men en analyse af befolkningens tv-præferencer og medievaner fører nu til, at DR ændrer målgrupperne, så splittet mellem de to kanaler fra 2020 vil ligge ved otte-ni år – når børnene får deres første smartphone.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
DR lægger skinnerne ud til ny udgave af DR2
For abonnenter