MediaWatch

Boxer rykker ind på bredbåndsmarkedet

Landets tredjestørste tv-distributør vil bygge bredbåndsforretning oven på tv-forretningen - og har især kig på det storkøbenhavnske marked.

Ritzau Scanpix/Simon Skipper
Boxer har med adm. direktør Ulf Lund i spidsen for nylig skrottet "TV" i sit navn for at signalere en bredere profil, der bl.a. handler om bredbånd. Foto: Ritzau Scanpix/Simon Skipper

En større offensiv på bredbåndsmarkedet skal skaffe tv-distributøren Boxer vækst og ny forrretning. Det skriver Finans.

Boxer har omkring 250.000 tv-kunder og vil nu udbyde bredbånd via TDC’s kabel-tv-net, som når ud til ca. 60 pct. af landets husstande.

"Bredbånd over kabel-tv-nettet bliver første etape i vores nye strategi. TDC har stort set kabel-tv-nettet for sig selv, så der er et hul i markedet, vi vil sætte os på," siger adm. direktør i Boxer, Ulf Lund, til Finans.

Han uddyber, at det især er i Storkøbenhavn, at selskabet ser mulighed for at erobre kunder – primært fra TDC. Boxer er ifølge Finans b.a. inspireret af, at selskabet Hiper på få år fik næsten 50.000 bredbåndskunder, der især kom fra TDC i hovedstaden, inden TDC opkøbte Hiper.

Som MediaWatch skrev tidligere på ugen, kommer tiltaget som et led i en ny vækststrategi, Boxer sætter i gang. Det sker, efter tv-distributøren i 2017 blev købt af SE-koncernen, der i forvejen er en spiller på bredbåndsmarkedet og også ejer landets andenstørste tv-distributør, Stofa.

"Boxer er jo en del af en større koncern, så det handler også om, hvilken rolle vi skal spille i det store billede. Det bliver drivende for vores måde at gribe det an på, så Boxer og Stofa tilsammen bliver en potent kombination," sagde Ulf Lund i den forbindelse til MediaWatch.

Her meldte selskabet samtidig om en fordobling af driftsresultat i 2018 i forhold til 2017, hvor det blev til 15,7 mio. kr. 2018-regnskabet er dog ikke offentliggjort endnu.

Boxer skrotter "TV" og går på jagt efter flere forretningsben

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere