Bureauer: Derfor er Premier League-rettighed vigtig for TV3-ejer

I et flow-tv-marked under forandring er store sportsrettigheder med til at fastholde seerne og sikre høje seerandele, lyder det fra to mediebureauer, efter Nordic Entertainment Group har sikret sig tre år mere med Premier League.
Foto: /ritzau scanpix/AP/Kirsty Wigglesworth
Foto: /ritzau scanpix/AP/Kirsty Wigglesworth

De danske tv-seere, der vil se kampe fra den engelske Premier League, skal fra sommeren 2019 og de efterfølgende tre år tune ind på kanalerne fra Nordic Entertainment Group, der er selskabet bag TV3-kanalerne og Viaplay. Det stod klart tidligere på dagen, da selskabet meddelte, at det har sikret sig rettighederne i Danmark, Sverige og Finland.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også