MediaWatch

Bureauer: Derfor er Premier League-rettighed vigtig for TV3-ejer

I et flow-tv-marked under forandring er store sportsrettigheder med til at fastholde seerne og sikre høje seerandele, lyder det fra to mediebureauer, efter Nordic Entertainment Group har sikret sig tre år mere med Premier League.

Foto: /ritzau scanpix/AP/Kirsty Wigglesworth

De danske tv-seere, der vil se kampe fra den engelske Premier League, skal fra sommeren 2019 og de efterfølgende tre år tune ind på kanalerne fra Nordic Entertainment Group, der er selskabet bag TV3-kanalerne og Viaplay. Det stod klart tidligere på dagen, da selskabet meddelte, at det har sikret sig rettighederne i Danmark, Sverige og Finland.

Nordic Entertainment Group, der hidtil har været kendt under navnet MTG, har haft Premier League-rettighederne siden 2010 og vil dermed have haft rettighederne i 12 år, når den forestående aftale udløber i 2022.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs