13 pct. har lyttet til Radio 24syv

I Radio 24syvs første uge, har 13 pct. af danskerne mellem 18 og 74 år stillet ind på kanalen, ifølge en undersøgelse fra YouGov.
MediaWatch

Uden reklamer - men med massiv medieomtale - lykkedes det Radio 24syv at få 13 pct. af de 18-74 årige danskere til at stille ind på radioen frekvens i løbet af dens første sendeuge.

Det viser en undersøgelse fra YouGov for 24timer blandt 1014 repræsentativt udvalgte danskere. 74 pct. af respondenterne svarer endvidere, at de har hørt om radioen.

Undersøgelsen fortæller ikke noget om, hvor længe folk har lyttet til radioen, men det er særligt dem over 40 år, som har tændt for Radio 24syv.

Særligt kendskabsgraden vækker glæde hos radiodirektør Jørgen Ramskov, og tallene imponerer også professor i journalistik ved Roskilde Universitet, Jørgen Poulsen.

"Nysgerrigheden er fantastisk i betragtning af, at stationen ikke har reklameret. Sammenholdt med P1's lyttertal i løbet af en uge, så er 13 procent et meget højt tal," siger han til 24timer.

I uge 44 var P1's dækning på 14,6 pct., ifølge Gallups Radio-Meter.

Han tilføjer dog, at den relativt høje andel, der har lyttet til radioen kan skyldes nyhedens interesse.

Radio 24syv er i øjeblikket i strid med DR, om hvordan regningen for at blive en del af de officielle lyttertalsmålinger skal skæres. Derfor er det uvist, hvornår Radio 24syv kan frigive lyttertal.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også