MediaWatch

24syv: Godt 18.000 online lyttere

Radio 24syv har ingen lyttertal og må foreløbig nøjes med at glæde sig over, at online-forbruget af radioen kan måles uden Gallup.

Der er ingen lyttertal til rådighed for den nye Radio 24syv, så længe der hersker uenighed om betaling af Gallup-målinger mellem 24syv og DR.

Men online-lytningen af radioen er ikke afhængig af de elektroniske PPM målinger fra Gallup.

Radio24syv oplyser, at 35.000 personer har besøgt 24syvs website på et døgn, og 18.300 har lyttet til radioen online. 50 procent af dem har fordybet sig og lyttet i mere end fem minutter.

“Vi kan se, at de 18.300 inkluderer danskere over hele verden, der har klikket ind for at høre vores debut,” siger digitalchef Patrick Damsted, 24syv.  

Enkel programadgang via online skal bl.a. bidrage til at øge radioens reach - altså flere nye lyttere som et supplement til FM, der fortsat vil være den primære platform, i hvert fald i 24syvs koncessionsperiode på otte år, oplyser han.

Radio24syv sender online nu, men har ikke at udrullet hele strategien. Den 1. december er 24syv klar med mobile aps, og den 1. februar med den egentlige player, så man kan høre hele streamede programmer.

Radio 24syv gik i luften tidligt tirsdag morgen.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs