24syv indkøber næsten hver 2. sendetime

Fire produktionsselskaber - herunder ejerne Berlingske og People Group - bliver hovedleverandører til de flader på 24syv, der ikke er nyheder, i alt 45 pct.
Per Fanefjord Laursen

Radio 24syv lægger 45 procent af sendetimerne ud til eksterne leverandører – pænt over kravet på 20 procent.

De resterende 55 procent produceres af fastansatte, fortrinsvis de 30 journalister i nyheds- og aktualitetsafdelingen.

Det er fire dominerende indholdsproducenter, som leverer hovedparten af de 45 procent, herunder ejerne af 24syv, Berlingske Media og People Group, der som forventet har fået en bid af opgaverne.

”Der er ingen krav til, hvor meget Berlingske og People Group må levere. Fra start vil de samlet set stå for ca. 19-20 timer radio pr. uge, som er købt til markedspris,” siger 24syv-direktør Jørgen Ramskov og minder om, at der ikke findes prislister for diverse radioindholdsydelser.

24syv har købt programflader og langt flere sendetimer hos to nye selskaber, Wing Man og Mikrofon. Sidstnævnte står for en stor del af eftermiddagenes "debat-bånd" hen over ugen.

”Markedsprisen er ofte blevet dannet ud fra, hvad vi blev enige om, at producenten ville levere for et givent beløb,” siger Jørgen Ramskov.

Radio 24syv har købt det hos Berlingske og People Group, som ejerne var bedst egnet til at levere til radioen, som f.eks. sport og erhvervsstof, understreger han

24syvs leverandørliste:
· People Group leverer ca. syv timer programmer pr. uge (satire)

· Berlingske Media leverer 12-13 timer (sport, debat, erhverv)

· Selskabet Mikrofon leverer 10-12 timer (kultur- og debatprogrammer)

· Selskabet Wing Man v. Peter Engell leverer 20-25 timer (Blandet kultur)

· Dertil kommer diverse timer, der på freelancebasis leveres af enkeltpersoner.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også