Lovende debut for P7 Mix

DR's nye digitale 'P7 Mix' med værter og Radioaviser tiltrækker sig mere lyttetid end forgængeren DR Hit, viser første lyttermåling.
Per Fanefjord Laursen

DR’s nye digitale kanal, 'P7 Mix', tiltrækker knap nok samme lyttertal som DR Hit - den nonstop hitradio, som P7 Mix afløste for godt én uge siden.

Men P7 trak en højere share i premiereugen end DR Hit gjorde i snit, viser Gallups lyttertal fra kanalens første uge i luften.

P7 fik 428.000 lyttere og en share på 1,5 procent. Det ugentlig lyttertal rækker til en niende plads blandt alle radiokanaler, lige under P2 på FM.

“Det er et godt signal, at P7 holder en lidt højere share end DR Hit – de færre lyttere til trods. Det synes lovende for DR’s radioplan, når public service-indhold tiltrækker øget lyttetid og højere share. Kombinationen af værter, radioaviser og popmusik er altså noget, som får lytterne til at lytte længere – og det kan jo sagtens tolkes som værende udtryk for en højere tilfredshed,” siger Dennis Christensen, DR Medieforskning til MediaWatch.

Eksklusive P6
Den anden nyere digitale kanal fra DR, P6 Beat, har langt smallere musikprofil. Det giver 71.000 ugentlige lyttere og en share på blot 0,2 procent.

Begge kanaler er del af DR's nye DAB strategi, hvor der indsættes værter på kanalerne, som formidler indhold om musikken.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også