MediaCast: “Vi har ikke behov for at lave 100 nye apps”

Hvordan arbejder JP/Politikens hus med innovation - og gør de det overhovedet? Det fortæller koncerndirektør Stig Kirk Ørskov om i denne uges MediaCast.

“Et af de grundlæggende problemer, når man taler om innovation, er, at folk næsten bliver grebet af handletvang. De skal handle, og de skal skabe nye produkter i stedet for at spørge sig selv, hvor dælen er det, vi i dag skaber en særlig værdi, og hvordan får vi udviklet den.”

- Stig Kirk Ørskov, koncerndirektør i JP/Politikens hus

FinansWatch. SPOTdeal. Politiken Plus. Det er alle eksempler på innovative måder at udvide forretningsområdet på hos JP/Politikens Hus. Hvad er den røde tråd, når mediekoncernen skal finde på nye måder at tjene penge på? Hvor kommer væksten fra hos JP/Politikens Hus? Og hvor stort er behovet for innovation i mediebranchen?

Koncerndirektør Stig Kirk Ørskov løfter i denne uges MediaCast sløret for, hvordan JP/Politikens Hus udvikler nye tiltag, og hvorfor mediekoncernens fremtidige vækst skal komme fra journalisterne.

Hos JP/Politiken har direktionen generelt dårlige erfaringer med at skabe nye initiativer oppefra. Nyskabelsen skal vokse frem tæt på de enkelte medier.

Stig Kirk Ørskov giver også en status på mediemarkedets innovationskraft, og han forklarer, hvorfor blandt andet FinansWatch, Bold.dk og Huffington Post er vellykkede eksempler på nye tiltag på mediemarkedet.

Download MediaCast som MP3 her.
Hent MediaCast som RSS feed og podcast

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også