Casper Christensen klar til radio-comedy

Douglas Entertainment, med Casper Christensen som medejer og kreativ direktør, har sat comedy-sitet funnyhaha.dk i søen i tillæg til selskabets fokus på at udvikle tv-formater. Det skal give komikere inden og uden for huset mulighed for at få afløb for deres ideer - og måske resultere i nye formater, siger Casper Christensen.
Tine Brødegaard Hansen

Douglas Entertainment, med Casper Christensen som medejer og kreativ direktør, har sat comedy-sitet funnyhaha.dk i søen i tillæg til selskabets fokus på at udvikle tv-formater. Det skal give komikere inden og uden for huset mulighed for at få afløb for deres ideer - og måske resultere i nye formater, siger Casper Christensen.

“Ideen er, at der er så mange komikere i dette hus, som arbejder mange timer og producerer en hulens masse comedy. Alle deres ideer bliver ikke brugt på tv eller egner sig ikke til tv, så derfor stiller jeg udstyr, lokaler og internetsitet til rådighed, så de får en fri comedy-legeplads. Det, jeg får ud af det, er, at de mennesker, jeg omgiver mig med, hver dag bliver nogle bedre komikere og bliver ved med at være produktive.”

Hvad får de ud af det?

“Det er altid interessant for komikere at blive set, og nu har de fået et nyt vindue, hvor nogle kigger på dem, for så meget comedy bliver der heller ikke lavet på tv.”

Hvad er fremtidsplanerne for sitet?

“Det er en ret åben ting, hvor 35 komikere og skribenter har knyttet sig til. De lægger hver især noget op, når de har lyst, og nu er vi vel oppe på cirka 100 klip. Der ligger selvfølgelig mange af de ting, vi har lavet her (på Douglas, red.) som 'Aloha', 'Live fra Bremen', 'Den blinde vinkel' og 'Bag om Klovn', så fremover må vi se, hvad der ellers sker.”

Hvad er forretningsmodellen bag sitet?

“Foreløbig er det mig, der betaler tilbage til comedyen, og det gør jeg med glæde, for den har givet mig det bedste i livet. Lige nu er der kun udgifter i det, men det kan blive en forretning på sigt, men det sker kun, hvis de komikere, der er tilknyttet, synes, det er sjovt. På den lange bane kan det være, at der kommer nogle annoncører til, eller at en tv-station vil synes, det er det rigtige at vise trailere for et nyt comedy-show. Det kan også være, at man får skabt nogle figurer eller ideer, som tv-stationerne vil synes er sjove og køber en produktion, hvor de er en del af det.”

Der ligger podcast-programmer på sitet, og I har tidligere været mulige bydere på den nye radio på FM4, ligger der også nogle tanker om radioformater i det nye site?

“Helt sikkert, jeg tror meget på, at nettet er mere klar til den fornyelse, vi havde planlagt til radioen. Der kommer mange nye måder at lave radio på, og nu lægger vi produktionen hos os selv til at starte med, hvor vi ikke har nogen sponsorer eller investorer. Det giver fuld frihed, og det er jo derigennem, at man udvikler kvalitet og kunst,” siger Casper Christensen.

Vil I byde ind på de satire-programmer, der skal være på Radio 24syv?

“Hvis vi er heldige, kommer de til os. Det ville jeg gøre, hvis jeg var dem. Men vi vil gerne arbejde sammen med alle. Det kan også være andre radiostationer, som kan reklamere hos os eller aflevere eller hente ting hos os. Vi er pissestolte af det nye site, og det ser lovende ud.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også