Eldrup: Det lever vi med
Nul cross promotion og intet tæt samarbejde med de andre nyhedsredaktioner i koncernen. De to krav til FM4 er nu blevet fastslået først af et notat, som Styrelsen for Bibliotek og Medier offentliggjorde fredag, og her til morgen også i bekendtgørelsen af udbudsbetingelserne.
Men Merete Eldrup, adm. direktør hos TV 2, som byder på radioen sammen med JP/Politikens Hus, er ikke skræmt.
"Interessen er intakt," siger hun på trods af, at TV 2 i sit høringssvar netop bad om mulighed for bedre at kunne udnytte synergierne mellem redaktionerne i en stor koncern.
"Det er klart, at vi stadig gerne vil fungere som underleverandør til kanalen, og det åbner betingelserne jo også mulighed for, men hvordan det i praksis skal skrues sammen, kan vi endnu ikke sige,"siger Meret Eldrup, som ikke er overrasket over præciseringen af, at der ikke kan finde cross promotion sted på FM4.
"Det havde vi i forvejen kalkuleret med. Under alle omstændigheder ville vi ikke kunne gøre det, fordi vi bliver delejere - derfor ville cross promotion være at opfatte som reklame," siger hun.
Merete Eldrup kalder i øvrigt de forskellige begrænsninger for: "rimelige .... når man tager i betragtning, at man får pengene til radioen i fovejen. Så det lever vi med," siger hun.
- ON