"Vi har lyst til at blande det journalistiske indhold med humor"

Det er især muligheden for at blande satire og journalistik, som trækker ved det mulige FM4-samarbejde med Fynske Medier og Information, siger chef for Douglas Entertainment.
Tine Brødegaard Hansen

Et regionalt fynsk mediehus, en københavnsk baseret centrum-venstre avis og et produktionsselskab med speciale i comedy kan virke som en noget umage trio at få til at fungere i en fælles radioledelse. Men det kan blive virkelighed, hvis Fynske Medier, Information og Douglas Entertainment sammen søger om at drive den statsstøttede FM4, som det kom for dagen i sidste uge.

Adm. direktør for Douglas Entertainment Sussan Treshow mener dog ikke, at det samarbejde, der er på tapetet, er så umage endda.

"Det handler om de gode idéer, hver gang man indgår i et samarbejde, skal man finde frem til kernen i dem i fællesskab. Hvis man ikke synes, at den proces er sjov, skal man selvfølgelig lade være, men mit indtryk er, at alle parter gør det her af lyst til at udfordre radiomediet." siger Sussan Treshow.

Det endelige udbudsmateriale for radioen ligger endnu ikke klar, men af høringsmaterialet fremgår det, at der skal være 25 minutters daglig satire, men satire kan være mange ting, og Sussan Treshow håber, at det vil være muligt at blande genrerne.

"Vi har lyst til at blande det journalistiske indhold med humor, så vi kan arbejde på kryds og tværs som samarbejdspartnere," siger Sussan Treshow og tilføjer:

"For vi (Fynske, Information og Douglas, red.) komplementerer hinanden godt på mange måder. Derudover har vi på Douglas tilknyttet mange kreative mennesker, som har arbejdet med radiomediet i mange år."

Et af kravene til radioen lyder, at der er et maksimalt afkast på ti pct. af den kapital radioejerne investerer, hvilket umiddelbart ikke har fået medievirksomhederne til at klappe i hænderne, men Sussan Treshow lægger vægt på, at der ud over økonomien i radioprojektet er mange andre fordele ved det.

"Jeg kan kun tale for Douglas, og her har vi haft rigtig meget lyst til at gå ind i projektet, siden vi første gang mødtes de to andre parter. Men det er klart, at meget afhænger af, hvordan de kreative såvel som de økonomiske rammer bliver," siger Sussan Treshow.

Nogle iagttagere omtaler ansøgningsprocessen til radioen som meget krævende, både når det gælder tid og penge, kan det virke afskrækkende?

"Nej ikke umiddelbart, men vi aner ikke, hvordan betingelserne kommer til at se ud, så vi venter med at tage stilling til de nærmere detaljer når det endelige udbudsmateriale kommer."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også