Berlingske Media klar til FM4-bud

Den tidligere DR-chef, Morten Pankoke, skal som ny projektleder stå i spidsen for forberedelserne til Berlingske Medias bud på den nye radiokanal.

Berlingske Media melder sig klar til kampen om den kommende licensfinansierede radio og har i den forbindelse tilknyttet den tidligere DR-chef Morten Pankoke som projektleder.

Morten Pankoke, der igennem en årrække arbejdet med radio programvirksomhed i DR og er nu selvstændig konsulent og strategisk rådgiver.

"Der er rigtigt meget arbejde, der skal gøres som forberedelse til det kommende FM4 udbud, og vi har derfor valgt at tilknytte en særlig kapacitet på radioområdet til os som projektleder i den forberedende fase. Jeg kender Morten Pankoke fra mit tidligere arbejde og kender ikke mindst han enorme personlige forkærlighed for netop radiomediet og udviklingen af nye formater og ideer til netop radioen. Vi har rigtigt mange med radioerfaring ansat rundt omkring i Berlingske Media, og dem samler vi i disse dage til forskellige workshops, så alle gode ideer og kreative forslag også internt kan komme på banen", siger koncernchef Lisbeth Knudsen, Berlingske Media, i en meddelelse.

Morten Pankoke har igennem mere end 15 år arbejdet i DR, hvor han indtil 2008 var divisionschef for DR Programmer/musik - og tidligere i skiftende stillinger bl.a. stået i spidsen for musikproduktion og programudvikling i DR - ikke mindst i udviklingen af P3. Han har siden 2008 været selvstændig konsulent med Pankoke Consult.

Også JP/Politikens Hus har tilknyttet en tidligere DR-profil i forbindelse med forberedelserne til FM4-buddet - i skikkelse af projektchef Jesper Grunwald.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også