Fornuftig start for PopFM

En kommerciel share på 4,5 procent i uge 38 var en ok start for SBS og Berlingske-samarbejdet, vurderer bureau.
Ole Nørskov

333.000 lyttere stillede i løbet af uge 38 ind på den nye radiokanal PopFM, som drives af SBS og Berlingske Media. Andelen af den samlede lyttetid på de kommercielle stationer blev 4,5 procent - og det er slet ikke noget dårlig udlæg, mener trading director, Claes Braagaard fra OMD.

"Alt taget i betragtning er det en fornuftig start for stationen, men det er alt for tidligt at konkludere på tallene. Det er for eksempel endnu ikke muligt at vurdere, om stationen stjæler lyttere fra DR eller fra 100FM og de andre kommercielle kanaler," siger Claes Braagaard, som vil følge udviklingen i den kommende periode.

PopFM ligger på de frekvenser, Radio 100FM tidligere lå på, og det vil tage noget tid og kræve en del markedsføring, at få lytterne tilbage, mener Claes Braagaard.

"Nogle lyttere har sikkert ikke fået omkodet deres radio og oplever så nu, at der pludselig igen bliver sendt på frekvensen, hvor 100FM lå tidligere - andre har har fundet 100FM på de nye placeringer og skal lige opdage, at der er kommet en ny kanal. Det kræver en indsats og vil tage tid," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også