Wupti-Pede er kult

Wuptis tv-reklamer med den hashrygende hæler, Pede, har øget onlinebutikkens salg med 50 pct., siger direktøren til Jyllands-Posten.
MediaWatch

Den flabede, langhårede Pede fra Wupti.com-reklamerne på tv har i den grad trukket folk til sitet, hvor man kan købe forbrugerelektronik fra blendere til fladskærme.

"Reaktionen har været markant. Siden tv-reklamerne første gang blev vist i begyndelsen af november er vores salg øget med 50 pct.," siger administrerende direktør Torben Mouritsen til Jyllands-Posten.

Pede er skabt af instruktøren Søren Fauli og Co+Høgh.

Wupti.com, som i dag ejes af Leasy og NRGI, kommer ud af 2009 med en omsætning på plus 300 mio. kroner og med et plus på bundlinjen, skriver Jyllands-Posten.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også