Norsk radiopriskrig bliver endnu hårdere

Radiochef i Norge går ind i kampen om kunderne til radioreklame.I forrige uge beskyldte radiochef Svein Larsen den norske Radio1 for at dumpe priserne på radioreklamer, fordi Radio1 på systematisk vis forsøgte at kapre Radio Metros kunder med et budskab om, at Radio1 kunne matche ethvert tilbud Radio Metro havde givet.Salgsdirektør Jan Karlsen i SBS Radio Norge afviste beskyldningerne om prisdumping, men indrømmede, at sælgerne i radioselskabet også gik efter Radio Metros kunder.
MediaWatch

Radiochef i Norge går ind i kampen om kunderne til radioreklame.

I forrige uge beskyldte radiochef Svein Larsen den norske Radio1 for at dumpe priserne på radioreklamer, fordi Radio1 på systematisk vis forsøgte at kapre Radio Metros kunder med et budskab om, at Radio1 kunne matche ethvert tilbud Radio Metro havde givet.

Salgsdirektør Jan Karlsen i SBS Radio Norge afviste beskyldningerne om prisdumping, men indrømmede, at sælgerne i radioselskabet også gik efter Radio Metros kunder.

Nu svarer Svein Larsen så igen i et brev til en håndfuld af Radio1's lokalkunder i håb om at få flere af dem, skriver kampanje.com.

"Nu er det imiderltid, så vidt vi ved, blot Radio Metros kunder, der har fået et godt tilbud fra Radio1, og hvis du vil have et godt tilbud, må du blive kunde hos Metro," skriver Larsen i brevet.

Heri fremgår det også, at Radio Metro nu tilbyder en helårsaftale til omkring 100.000 norske kroner, med 600 profilreklamer og 200 kampagnereklamer.

Svein Larsen slutter brevet med følgende ord:

"Det vil betyde, at du kan få et lignende tilbud hos Radio1. Det bliver en win-win-situation for alle parter. Du får en billig aftale hos os, og fordi du er kunde hos Metro, får du også en ekstrem god aftale med Radio1."

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også