Nyt morgenshow skal løfte lytterandel

Nyt morgenshow på Nova fm skal i nær fremtid sikre, at radioen arbejder sig op på en share, der passer til den nettodækning, som radioen leverer.
Per Fanefjord Laursen

Initiative Universal gør status på radio ved indgangen til 2009 og undrer sig blandt andet over SBS Radios 2008-strategi, hvor man har ødelagt Radio Citys share, uden at det gavnede sharen på det store nye brand Nova fm.

Tobias Nielsen, SBS Radios head of HR, Communication & Promotion, forklarer strategien således:

"Vi er tilfredse med udviklingen på NOVA fm og mener, at vi har et godt fundament med den bedste musik og professionelle værter. Siden lanceringen i september har vi i gennemsnit haft 1.213.000 ugentlige lyttere, hvilket er højere end gennemsnittet dengang, det hed TV 2 Radio."

Det falder fint i tråd med SBS' strategi om først at vokse i antallet af lyttere, som er årsagen til, at man har udvidet på distributionen af NOVA fm.

"Næste skridt bliver at videreudvikle programmernes indhold, så vi kan øge lyttetiden og dermed også vores kommercielle share. Den udvikling fortsætter vi med, når vi lancerer et nyt stort morgenshow i begyndelsen af 2009," afslutter han.

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også