Radio 100FM vælger ny nyhedsleverandør

Radio 100FM går 2. januar i luften med en ny nyhedstjeneste i samarbejde med nyhedsbureauet Newspaq.

Selvom Radio 100FM ikke er forpligtet til at producere nyheder, vælger stationen at satse mere på nyheder til sine brugere i det nye år. Det skal en ny aftale med Nyhedsbureauet Newspaq sikre.

"Radio 100FM er primært 100% god musik og 100% sjov, men vi ønsker også at klæde vores lyttere på med dagens tophistorier. Med Newspaq får vores interne nyhedsjournalister en hel redaktion i ryggen, som vil være med til at styrke vores nyhedsdækning," siger programdirektør Nina Federici.

100FM opsiger samtidig sit samarbejde med Ritzau.

Tilpasset radio-konceptet
Newspaq skal understøtte Radio 100FM’s interne nyhedsproduktion i den daglige sendeflade fra 6-9 og 15-18, hvor Radio 100FM sender nyheder. Radio 100FM har endvidere indgået aftale om brug af flere af nyhedsbureauets nyhedstjenester med tekst og billeder til radio100fm.dk, som stationen forventer, vil øge trafik på siden og styrke Radio 100FM’s web univers.

"Aftalen med Radio 100FM betyder, at vi leverer specialtilpassede nyheder til netop Radio 100FM’s koncept - baseret på en stordriftsfordel fra vores nyhedsredaktion. Det koncept er jeg overbevist om er stærkt og at Radio 100FM bliver rigtig glade for," siger Newspaqs chefredaktør Kristoffer Gravgaard.

Nyhedsbureauet Newspaq leverer i forvejen nyheder til blandt andre MSN, SBS, Avisen.dk, LO og TDC.

- MediaWatch
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også