P4 til tops

DR's P4 demonstrerer hver uge sin styrke på det danske radiomarked. Det var i særlig grad tilfældet i den forgangne uge.
Per Fanefjord Laursen

Næsten hver anden radiolytter lyttede i sidste uge til P4. I uge 43 røg P4's share helt i top til 44,8 procent, målt i gruppen 12+.

P4 er udpræget et medie, der tiltrækker de ældre lyttere, der til gengæld lytter i timevis. Hvis man ser bort fra den ældste befolkningshalvdel og måler P4's share blandt de 12-50 årige, ryger den således ned på 25 procent.

Alle DR's fire FM brands markerer sig stærkt på Top10 listen. Om det er deres styrke eller konkurrenternes svaghed, der driver værket, er smag og behag. Det kommercielle marked kan i hvert fald notere sig, at Nova FM i sidste uge blev overhalet af P1 - og overraskende også af P2.

Niveauerne er meget ustabile for Radio100FM, som for flere andre aktører, og op til 100FM's fem årsdag om én uge, må man indkassere et væsentlig fald.

SBS Radios samlede position er ikke forbedret, hverken på national eller den kommercielle share, som MediaWatch satte under lup i sidste uge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også