Det lysner lidt for SBS Radio

SBS Radio viser, at man kan levere den lovede kommercielle share, trods vaklende start for Nova og total afskrivning af Radio City.
Per Fanefjord Laursen

Styrkeforholdet er som det plejer på det landsdækkende radiomarked. 73,2 procent af al radiolytning foregik i sidste uge på en af DR-radio, herunder de digitale tilbud.

P3 er noget svækket, mens P4 kompenserer.

SBS Radio nyder langt om længe en smule medvind i sidste uge, hvor de to hovedbrands, Nova og Voice, vinder terræn. SBS har selv valgt at neddrosle sit tredje brand Radio City, så den nu er marginal radio kanal i København.

Ikke desto mindre tegner det mere lovende for SBS’ kommercielle position. Det kan noteres, at det samlede SBS netværk nåede en kommerciel share på 38,1 procent i sidste uge, og det er to point over det lovede niveau.

”Det er godt at se, at vi har været i stand til at vækste vores kommercielle andel af det danske radiomarked – dels på grund af nogle rekordhøje lyttertal for The Voice, men så sandelig også på grund af den vækst, vi nu ser for NOVA FM, siger Kommerciel direktør for SBS Radio A/S, Marianne Leth.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også