Det lysner lidt for SBS Radio
Styrkeforholdet er som det plejer på det landsdækkende radiomarked. 73,2 procent af al radiolytning foregik i sidste uge på en af DR-radio, herunder de digitale tilbud.
P3 er noget svækket, mens P4 kompenserer.
SBS Radio nyder langt om længe en smule medvind i sidste uge, hvor de to hovedbrands, Nova og Voice, vinder terræn. SBS har selv valgt at neddrosle sit tredje brand Radio City, så den nu er marginal radio kanal i København.
Ikke desto mindre tegner det mere lovende for SBS’ kommercielle position. Det kan noteres, at det samlede SBS netværk nåede en kommerciel share på 38,1 procent i sidste uge, og det er to point over det lovede niveau.
”Det er godt at se, at vi har været i stand til at vækste vores kommercielle andel af det danske radiomarked – dels på grund af nogle rekordhøje lyttertal for The Voice, men så sandelig også på grund af den vækst, vi nu ser for NOVA FM, siger Kommerciel direktør for SBS Radio A/S, Marianne Leth.