Nova FM taber højde

Kommerciel radio - med SBS Radio som den nye potentielle drivkraft - overbeviser langt fra i disse uger.
Per Fanefjord Laursen

Det fremgår af nyeste måling af styrkeforholdet, der giver masser af ammunition til tilhængerne af en FM-replanlægning. 74,5 procent af al radiolytning i Danmark foregik på en af DRs tilbud, på FM eller digitalt.

I de første fire uger har den nye Nova FM haft mindre end fem procent af den samlede radiolytning i Danmark, hvilket er lavere end både TV 2 Radio og Sky Radio præsterede, da de sendte på samme frekvenssæt, noterer fagsitet radionyt.com. I uge 40 gik Nova FM tilmed tilbage med 4.3 pct.

Bedre går det med SBS' gamle brand, The Voice, der går op fra 2.1 til 2.5 pct., hvilket er markant bedre end hidtil i år. Det tredje brand, Radio City, er for 3. uge i træk skubbet ud af top10-listen, målt på share i 12+, og erstattet af digitale kanaler fraDR.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien