Radiobranchen gør status lørdag

Konferencen Radiodays afvikles i morgen i DR Byen. I år er arrangementet mere kompakt på én dag med flere og kortere sessions.
Per Fanefjord Laursen

Konferencen Radiodays afvikles i morgen i DR Byen. I år er arrangementet mere kompakt på én dag med flere og kortere sessions.

Årets program er sammensat ud fra de ønsker, radiomedarbejdernes repræsentanter i programudvalgene er kommet med. Derfor tager årets program udgangspunkt i den konkrete dagligdag frem for udelukkende at kigge fremad.

"Man kan sige, at årets program har til formål at give deltagerne nogle ting med hjem, de konkret kan bruge allerede mandag morgen i deres arbejde. Men vi kigger stadig fremad uden dog at blive alt for abstrakte," siger festivalchef Christian Kjeldsen.

Fokus på kommerciel radio
Årets program på Radiodays anerkender de udfordringer kommerciel radio står overfor. Derfor er der også en række meget målrettede tilbud til salgs- og marketingfolk på de kommercielle radioer, herunder en længere diskussion af de nye elektroniske data.

Programmet byder også på nye måder at lave journalistik og indhold på.

Samarbejdet mellem pladeselskaberne og radioerne har gennem flere år været under pres. Radiodays forsøger at bringe debatten op på et nyt niveau og har bedt Professor Stan J. Liebowitz, University of Dallas, om at belyse relationen mellem musik- og radiobranchen og bagefter er der lagt op til debat mellem musikcheferne fra landets største kanaler og musikbranchen.

Værter giver gode råd
Værterne kommer også i fokus, når DR VÆRTER giver gode råd til, hvordan man holder sig frisk som vært og hvordan man kommer "over muren" i stedet for at få den ned over sig. Lisa Ott giver gode til, hvordan man undslippe stressens grimme ansigt.

Radiodays 2008 er den syvende i rækken og afsluttes med et en prisfest på Halvandet på Holmen. Men inden da fejres lokalradioernes 25 års jubilæum med en reception og et gensyn med nogle af de gamle lokalradio-kæmper i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også