Radio Trend: P3s OL-satsning lykkedes

OL dækningen påvirker medieforbruget på flere platforme, også markedsandelene på radio i sidste OL-uge.
MediaWatch
OL dækningen påvirker medieforbruget på flere platforme, også markedsandelene på radio i sidste OL-uge.

Det gavner i helt særlig grad P3, der har satse hårdt på OL. Man har flyttet meget af programvirksomheden til Beijing og sender masser af OL-stof hele dagen.

Det har tilsyneladende medført, at lytningen til P3 er øget voldsomt, fra en share på 19.1 til 25.3 procent.

Samtidigt er lytningen til P4 faldet drastisk. Radio 100FM og især TV 2 Radio mister også terræn.

Til gengæld blev det en god uge for Radio City, der er tilbage i top ti, og oven i købet er større end storesøsteren The Voice.

Radio shares i uge 33, 12+

1 (1) DR P4 (total): 37.3 (40.7)
2 (2) DR P3: 25.3 (19.1)
3 (3) TV 2 Radio: 5.7 (6.5)
4 (5) DR P1: 4.9 (4.7)
5 (4) Radio 100FM: 4.1 (4.8)
6 (6) DR P2: 3.4 (3.9 )
7 (7) Radio Soft: 1.1 (1.6)
8 (-) Radio City: 1.1 (n/a)
9 (8) The Voice (total): 1.0 (1.4)
10 (9) DR Hit: 0.9 (1.1)

Kilde: Gallup, Radionyt.com.
I parentes ses shares i forrige uge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også