Tidligere Radio100 programchef til SBS’ landsdækkende radio

Programledelsen er fundet til SBS Radios kommende landsdækkende brand, som muligvis skal hedde 'Radio 2'.
MediaWatch
Programledelsen er fundet til SBS Radios kommende landsdækkende brand, som muligvis skal hedde 'Radio 2'.

TV 2 A/S og SBS Radio A/S har stiftet Radio2 A/S med det formål at drive det femte FM-netværk.

Samtidig er der udpeget en programchef og assisterende programchef på Radio 2 A/S, oplyser Hans van Rijn, der er Group Program Director for SBS Broadcasting.

Tidligere spekulationer, også på Mediawatch, gik på, at SBS brandet ville blive 'New Radio' men det var en arbejdstitel og driftselskabets navn bliver Radio 2 A/S. SBS har ikke bekræftet 'Radio 2' som 'on-air navnet.

Flere Mediawatch kilder hælder til 'Radio Danmark', i forlængelse af SBS' succes med overtagelsen af Kanal24, der var norsk TV2s radiostation. Kanal24 blev i foråret omdøbt til Radio Norge og ændrede format til 'tophits de seneste 40 år'.

Den nye radiokanal ventes i luften den 1. september, eller lidt tidligere ifølge Mediawatchs oplysninger. Omvendt har SBS Radio ret beset god tid til at forberede sig, da TV 2 Radio gør det udmærket målt på lyttertal.

Niklas Nordén er tiltrådt som programchef og Rebecca Bach-Lauritsen som assisterende programchef. Svenske Niklas Nordén kommer med 20 års erfaring fra radiobranchen og har som rådgiver været med i en række succesfulde lanceringer af radiokanaler i Europa - senest i Norge, Belgien og Slovakiet. Fra 2003 til 2005 var han programchef på Radio 100FM og har derfor et godt kendskab til det kommercielle radiomarked i Danmark.

Rebecca Bach-Lauritsen har arbejdet med radio siden 1992, primært som studievært. Hun har blandt andet været på MixFM og på DR, hvor hun både var på P3 og studievært på børneprogrammet 'Fjernsyn for dig'. Senest har hun været studievært og assisterende programchef på The Voice.

Tror du, at SBS Radio kan udvikle en radio, der gør det bedre end TV 2 og Sky Radio. Giv din vurdering her.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også