DR-chef: SBS kan skabe radio-succes

SBS har erfaringen og kompetencerne, som TV 2 Radio manglede, mener DR's mediechef Lars Grarup
Thomas Bech Hansen
SBS har erfaringen og kompetencerne, som TV 2 Radio manglede, mener DR's mediechef Lars Grarup

TV 2 Radio kom som bekendt aldrig i nærheden af at blive den konkurrent til DR, som der var håbet på fra starten. Nu skal SBS overtage frekvensen og forsøge at skabe en ny kanal, der kan rejse sig som fugl fønix ud af asken. DR erklærer, at de har brug for konkurrence og tror på, at SBS kan lykkes der, hvor TV 2 fejlede.

"Vi er glade for, at TV 2 Radios frekvens trods alt lever videre under SBS. De har erfaring med radio og har muligheden og grundlaget for at gøre radioen til en succes", siger Lars Grarup til MediaWatch.

Han peger på, at SBS har nogle grundlæggende kompetencer på radioområdet i forhold til at skabe indhold og segmentere. Kompetencer, som TV 2 ikke formåede at opdyrke.

"Det, SBS er gode til, er at formatere radioprogrammer. Der lænede TV 2 Radio sig nok for meget op ad TV 2's indhold som tv-kanal og sigtede alt for bredt. Målgruppen for radioen skiftede ofte flere gange dagligt, og så er det altså svært at fastholde lytterne", siger Lars Grarup.

SBS overtager efter planen koncessionen for TV 2 Radio 1. juli. Herefter vil en ny kanal under nyt navn opstå på frekvensen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også