Radio100 FMs bløde lillesøster vokser

Den yngre befolkningsdel spreder deres radiolytning mere, og tager gerne imod nye tilbud - for eksempel om bløde hits.
Per Fanefjord Laursen

Gallup rapporterer hver uge de nye elektroniske lyttertal målt i 12-50 år, når det gælder shares. Den måling kaster et andet og nyt lys på radiomarkedet.

Det står i hvert fald klart, at den kun godt et år gamle københavnske 'Radio100 Soft' er en stor. Man kan altså godt programmere sig til markedsandele, viser data fra uge 3.

P3 er hovedkanalen for dem under 50 år, og mange flere brands gør krav på en pæn bid af lytningen, når man skærer den ældste befolkning væk.

Det fremgår også, at P2s rolle er marginal blandt den yngre halvdel.

 Kilde: Gallups radio-meter, uge 3.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også