DR Lyd-chef om radiofald: "Det er en bevægelse, vi havde forventet at se"

Både DR P1, P4 og især P3 tabte rækkevidde og tid med lytterne i 2023. Tine Godsk Hansen peger på brugernes ændrede vaner som årsag. ”Vi kan ikke ændre markedsudviklingen.”
Det gennemsnitlige tidsforbrug på traditionel radio er på blot to år faldet med næsten 18 pct. Også DR-kanalerne mærker udviklingen. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Det gennemsnitlige tidsforbrug på traditionel radio er på blot to år faldet med næsten 18 pct. Også DR-kanalerne mærker udviklingen. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Selvom forbruget af DR’s radiotilbud i 2023 faldt på tværs af de tre hovedbrands P1, P3 og P4, mener chefen for DR Lyd publicering, Tine Godsk Hansen, at public service-stationens flow-radio stadig står stærkt hos de danske forbrugere. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også