MediaWatch

Berlingske kaster sig ind i nyhedspodcast-kampen: "Der er et ret stort behov"

Der er allerede en række podcast med nyheder som sit fokus på markedet, men der er plads til en ny spiller på banen, mener chefredaktør for Berlingske, der går i luften med daglig podcast i maj.

Chefredaktør Mette Østergaard mener, der er brug for en nyhedspodcast som den, Berlingske er på vej med. | Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

I januar florerede tre jobopslag i jobbankerne, og de fortalte, at Berlingske er på vej til at lancere en daglig nyhedspodcast. Dengang var chefredaktør Mette Østergaard ikke klar til at uddybe planerne, men det er hun nu.

Fra begyndelsen af maj vil Berlingske således udkomme med en daglig nyhedspodcast, som tidligere Radio24syv-vært Kaare Svejstrup bliver vært for. Og selvom der allerede er flere nyhedspodcast i æteren, som har fået godt hul igennem til lytterne, så mener Mette Østergaard, at Berlingske rammer et hul i markedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs