Indslag med Christiane Vejlø: Er streamingkrigen en gave for producenterne?

Podcast. I årets første mediepodcast kigger Christiane Vejlø i selskab med analytiker Claus Bülow Christensen ind i, hvad der venter i 2021 på streamingmarkedet, hvor slaget om markedsandele og indholdsproduktion er i fuld gang.
Foto: MAGNUS MØLLER/Magnus Møller
Foto: MAGNUS MØLLER/Magnus Møller

Det er svært at spå, men at streamingmarkedet kommer til at rykke endnu mere i det nye år, tør de fleste nok forudsige.

Selvom udviklingen er gået stærkt de seneste år, ulmede fænomenet faktisk allerede i Danmark i starten af årtusindet.

Men hvad har været afgørende for den succes, vi ser lige nu? Hvor meget skal danske producenter satse på at sælge indhold til de internationale platforme? Og hvad kan danske platforme lære af Netflix' nære kendskab til brugerne?

Indslag dykker i den første udgave i 2021 ned i de mest populære streamingplatforme. Christiane Vejlø har streaminganalytiker Claus Bülow Christensen med på Zoom.

 

Indslag udkommer hver fredag kl. 14 og bestyres på skift af journalist og forfatter Adam Holm, arkitekt og tv-vært Ane Cortzen, digital analytiker og direktør Christiane Vejlø samt journalist og vært Nynne Bjerre Christensen.

Indslag er tilgængelig på alle podcastplatforme inkl. Itunes, Google Podcast, Spotify og Podcast Addict samt på mediawatch.dk og i MediaWatch' app. Du kan downloade vores app og lytte med gratis her til IOS og her til Android.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også