MediaWatch

Radio Loud vil tænke i podcast for at nå ud til lytterne

Dab er ikke Radio Louds målgruppe, de 15-50 åriges, foretrukne medieplatform, og derfor skal radiokanalen satse mere på podcast, lyder det fra programchef Kim Pihl-Vester.

Kim Pihl-Vester, programchef på Radio Loud | Foto: radio loud

Radio Loud skal være tilgængelig for de unge, når de unge vil høre radiokanalen. Derfor skal podcast prioriteres højere, fortæller programchef Kim Pihl-Vester til Jyllands-Posten.

Siden Radio Loud gik i luften 1. april som en Dab-kanal, har kanalen modtaget en del kritik, ligesom Kantar Gallups ugentlige lyttermålinger har vist lave lyttertal i målgruppen 15-50 årige.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs