Svensk podcastplatform byder alle lydmagere indenfor

Svenske Acast åbner sin platform for alle og enhver, der vil udgive podcasts.
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Podcastplatformen Acast går i luften med en ny satsning med navnet Acast Open, som betyder, at alle podcastproducenter kan udgive indhold på platformen. Det skriver Breakit.

Acast Open findes i tre forskellige udgaver, hvor den mindst avancerede er gratis for producenter. Hvis man ønsker mere forfinede analyseværktøjer, skal man som producent have penge op ad lommen til Acast. Ifølge Breakit har Acast tidligere baseret sig på partnerskaber med udgivere, men nu åbnes sluserne altså.

"Nu lægger vi de samme værktøjer, som vi har udviklet til verdens største og bedste podcasts og udgivere, i hænderne på alle podcastere i verden," udtaler Johan Billgren, medstifter af Acast, ifølge Breakit i en pressemeddelelse.

Acast omsatte i 2018 for 183 mio. svenske kr. svarende til omkring 128 mio. kr. og måtte notere et underskud på 85,5 mio. svenske kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også