Spotify har lagt 2,7 milliarder i podcastmedier i 2019
![Foto: PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8398635.ece/ALTERNATES/schema-16_9/SpotifyPress-759x397.jpg)
Spotify har brugt de første måneder af 2019 på at satse stort på podcast. Ifølge musikstreamingtjenestens regnskab for 1. kvartal har Spotify opkøbt tre startup-podcastselskaber for et samlet beløb på 400 mio. dollar eller 2,7 mia. kroner. Det skriver venturebeat.com.
I sidste måned købte Spotify podcastselskabet Parcast, og i kvartalsregnskabet bliver beløbet på 56 mio. dollar svarende til 381 mio. kr. bekræftet. Beløbet er noget lavere end de 100 mio. dollar, som de første meldinger om handlens størrelse lød på.
Købet af Parcast kom i kølvandet på, at Spotify tidligere på året havde erhvervede sig podcastmedierne Gimlet Media og Anchor, som Spotify ifølge sit regnskab for årets første måneder gav 308 mio. dollar eller 2,3 mia. kr. for.
"Vi forventer, at omsætningen fra podcast vil accellerere i 2019," lyder det i Spotifys regnskab ifølge venturebeat.com.