Spotify har lagt 2,7 milliarder i podcastmedier i 2019

Med det seneste opkøb af podcastselskabet Parcast for 381 mio. kr. har musikstreamingtjenesten i år investeret over to mia. kroner i podcast.
Foto: PR
Foto: PR

Spotify har brugt de første måneder af 2019 på at satse stort på podcast. Ifølge musikstreamingtjenestens regnskab for 1. kvartal har Spotify opkøbt tre startup-podcastselskaber for et samlet beløb på 400 mio. dollar eller 2,7 mia. kroner. Det skriver venturebeat.com.

I sidste måned købte Spotify podcastselskabet Parcast, og i kvartalsregnskabet bliver beløbet på 56 mio. dollar svarende til 381 mio. kr. bekræftet. Beløbet er noget lavere end de 100 mio. dollar, som de første meldinger om handlens størrelse lød på.

Købet af Parcast kom i kølvandet på, at Spotify tidligere på året havde erhvervede sig podcastmedierne Gimlet Media og Anchor, som Spotify ifølge sit regnskab for årets første måneder gav 308 mio. dollar eller 2,3 mia. kr. for.

"Vi forventer, at omsætningen fra podcast vil accellerere i 2019," lyder det i Spotifys regnskab ifølge venturebeat.com.

Spotify udvider forretningen med køb af podcastselskab 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også