Internationalt reklamebureau slår dansk og svensk afdeling sammen

Publicis’ svenske direktør kommer til at stå i spidsen for den nye dansk-svenske region i Publicis-organisationen.
Kenneth Brinkmann bliver fortsat leder af Publicis' danske afdeling, men fremover skal han rapportere til Emma Thorp i en fælles dansk-svensk organisation. | Foto: Pr/publicis Groupe Danmark.
Kenneth Brinkmann bliver fortsat leder af Publicis' danske afdeling, men fremover skal han rapportere til Emma Thorp i en fælles dansk-svensk organisation. | Foto: Pr/publicis Groupe Danmark.

Den internationale bureaugruppe Publicis slår sin svenske og danske afdeling sammen i en samlet region. Emma Thorp, der i dag leder den svenske afdeling, kommer til at stå i spidsen for den nye dansk-svenske afdeling. Det skriver Dagens Media.

Kenneth Brinkmann, der i dag står i spidsen for den danske bureaugruppe, fortsætter som leder af Publicis i Danmark, men rapporterer nu til Emma Thorp.

Den nye sammenlægning skal gøre Publicis bedre i stand til at udvide sit netværk i begge lande. Det har koncernen ifølge Dagens Media tidligere haft held med i Portugal og Spanien.

”Vores størrelse vil også muliggøre øgede investeringer i både nye talenter og vores tilbud. Vores kunder får adgang til mere talent og et bredere tilbud, og for vores medarbejdere bliver jobbet endnu sjovere – de får flere skønne kolleger og nye karrieremuligheder,” siger Emma Thorp ifølge Dagens Media om sammenlægningen.

Omstruktureringen finder sted fra 1. oktober.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Infomedia fusionerer med det svenske selskab Retriever. | Foto: Infomedia.

Infomedia fusionerer med svensk selskab

For abonnenter

Læs også