MediaWatch

Kreakom-formand kritiserer forslag om reklameforbud

Forslaget om forbuddet mod spilreklamer fra regeringen er ikke faldet i god jord hos bureauernes brancheorganisation. At forbyde kommercielle budskaber for f.eks. spilindustrien medfører potentielt store udfordringer, lyder det.

Foto: Christian Høyer

Regeringen har i denne uge delt et forslag til en række tiltag, der skal begrænse spilafhængigheden i Danmark - men man bør også tage hensyn til den kommercielle ytringsfrihed, skriver Charlie Stjerneklar, der er formand i brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation, der organiserer kommunikations-, reklame- og mediebureauer, i et debatindlæg hos Markedsføring.

Det er forståeligt, at politikerne kigger på, hvordan spilafhængighed kan begrænses, men for mange af regeringens forslag er rettet mod kommunikations- og reklameindustrien fremfor mod selve produktet, mener Charlie Stjerneklar.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs