Grakom kalder regeringens forslag om spilreklamer symbolpolitik

For at forhindre ludomani har regeringen bl.a. foreslået at forbyde kendte sportsfolk og skuespillere i reklamer for pengespil. Det er udtryk for politisk afmagt, mener interesseorganisationen Grakom.
Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Det vækker kritik fra Grakom, brancheorganisation for den grafiske del af kommunikationsindustrien, at regeringen lægger op til øget regulering af markedsføringen i kampen mod spilafhængighed, bl.a. ved at gøre det ulovligt for kendte ansigter at medvirke i spilreklamer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også