MediaWatch

Grakom kalder regeringens forslag om spilreklamer symbolpolitik

For at forhindre ludomani har regeringen bl.a. foreslået at forbyde kendte sportsfolk og skuespillere i reklamer for pengespil. Det er udtryk for politisk afmagt, mener interesseorganisationen Grakom.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Det vækker kritik fra Grakom, brancheorganisation for den grafiske del af kommunikationsindustrien, at regeringen lægger op til øget regulering af markedsføringen i kampen mod spilafhængighed, bl.a. ved at gøre det ulovligt for kendte ansigter at medvirke i spilreklamer.

”Det er ren symbolpolitik og udtryk for politisk afmagt, at man retter al skytset mod markedsføringen. Det er jo produktet og ikke markedsføringen, der skaber spilafhængighed,” siger Thomas Torp, adm. direktør i Grakom, i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs