MediaWatch

Banedanmarks kommunikationsdirektør bliver chefredaktør for Samvirke

Efter tre år og kritik af ledelsesstil vinker kommunikationsdirektør farvel til Banedanmark for at sige goddag hos Coop-koncernen, hvor hun skal stå i spidsen for kommunikation og medlemsblad.

Foto: Finn Frandsen

Katja Dahlberg skifter spor fra Banedanmark til supermarkedskæden Coop, hvor hun bliver kommunikationsdirektør i Coop amba, Coop-koncernen og ansv. chefredaktør for medlemsbladet Samvirke, skriver Journalisten.

Fagbladet bragte i marts vidnesbyrd fra i alt 13 tidligere og nuværende medarbejdere i Katja Dahlbergs afdeling i Banedanmark, som kritiserede kommunikationschefens ledelsesstil, som de mente havde ført til opsigelser. To og et halvt år efter Katja Dahlberg begyndte, var 14 ud af 16 medarbejdere i kommunikationsafdelingen skiftet ud ifølge Journalisten. Katja Dahlberg har ikke svaret på kritikken, men henvist til Banedanmark, som i marts udtalte fuld tillid til hendes ledelse.

Banedanmark har ikke svaret Journalisten på, om jobskiftet har noget med kritikken at gøre.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs