MediaWatch

Copenhagen Literary Agency splitter op - Lars Ringhof starter nyt

Efter seks år stopper samarbejdet mellem de to ejere af rettighedsagenturet Copenhagen Literary Agency, der fortsætter med Monica Gram i spidsen.

Ledelsen i Copenhagen Literary Agency, der sælger og varetager forfatteres rettigheder internationalt, går hvert til sit. Det fremgår af en meddelse fra agenturet, skriver Bogmarkedet og Kulturmonitor.

Selskabet har gennem de sidste seks år været ejet og ledet af Monica Gram og Lars Ringhof, men uenighed om fremtiden har ført til beslutningen om at stoppe samarbejdet, udtaler de.

“Vi har i alle årene har haft et glimrende samarbejde med at varetage rettighedsforhold for en række danske og skandinaviske forfattere i udlandet, til film og tv og i Danmark, men vore ønsker til agenturet og det fremtidige rettighedsarbejde har udviklet sig i forskellige retninger. Efter endnu et tilfredsstillende resultat i 2020 har vi derfor i god ro og orden besluttet, at vi fremover bedre kan løse opgaver for forfatterne hver for sig."

Mens Monica Gram fortsætter Copenhagen Literary Agency ApS fra den nuværende adresse, vil Lars Ringhof starte et nyt agentur, fremgår det.

Selskabet havde i 2020 et resultat på 183.340 kr. ud af et brutotoresultat på 3,3 mio. kr. Det var lidt under 2019-resultatet.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats slutter sig til kritik af ændringer på Loud

Det vil være decideret konkurrenceforvridende, hvis Berlingske Media får godkendelse af Radio- og tv-nævnet til at øge sin ejerandel i den statsligt finansierede dab-kanal Loud. Det mener det lydproducerende medier Heartbeats ifølge Berlingske. Dermed tilslutter mediet sig kritikken fra Zetlands direktør Tav Klitgaard samt Podimos adm. direktør Morten Strunge, som over for MediaWatch har kaldt situationen "absurd"."At man nu kan handle offentlige støttekroner på denne her måde – og på den måde bygge en privat virksomhed endnu stærkere – synes jeg er vanvittigt og fuldstændig konkurrenceforvridende," siger Le Gammeltoft, stifter og kreativ direktør i Heartbeats.Kritikken går på, at dab-radioen Loud får ca. 65 mio. kr. årligt i offentlig støtte, og at Berlingske Media som hovedejer de kommende to år, indtil sendetilladelsen udløber, reelt vil få ca. 150 mio. kr. i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at styrke sin produktion af lydindhold.De hæfter sig sammenfattet ved, at Berlingske Media dermed de kommende to et halvt år reelt får i omegnen af 150 millioner kroner i offentlig støtte, som mediekoncernen kan bruge til at løfte sin lydproduktion.Berlingske Media ønsker at øge sin ejerandel i Loud fra 40 til 91 pct. samt ændre stationens navn til 24syv.

TV 2-ansatte bruger efteruddannelsesdage på kulturforbedring

TV 2 Nyhedernes ansatte bliver trukket to uddannelsesdage på kurser, der skal forbedre arbejdsmiljøet efter sidste års fokus på kulturproblemer og en hård tone i afdelingen. Det sker efter aftale med tillidsfolk og er en fælles investering i arbejdet, siger hovedtillidsrepræsentant.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs