MediaWatch

Flere søger mod streaming og digitale bøger i coronatid

Hos både Mofibo og Saxo oplever man stigende trafik og efterspørgsel i disse dage, hvor størstedelen af danskerne bruger de fleste af døgnets timer hjemme. Selskaberne holder dog igen med begejstringen.

Foto: Jacob Ehrbahn

Tusinder af danskere er sendt hjem fra arbejde, skole og studier i forbindelse med regeringens tiltag mod spredning af coronavirus, og mens en lang række fritidstilbud er lukket ned for besøgende, er det ikke bare tv-streamingtjenester, der mærker et øget forbrug. Både det digitale styksalg og streamingforbrug af bøger er også gået i vejret, lyder det fra både Mofibo og Saxo.com.

"Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det en eksplosiv stigning, men vi ser bestemt en stigning i både forbrug – kunderne bruger app’en mere – og så kommer der også en del nye kunder til, som gerne vil læse og lytte til bøger i den her tid," siger Claus Wamsler-Nielsen, countrymanager for Storytel og Mofibo i Danmark.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs