MediaWatch

Gyldendal deler forlaget i to søjler og udnævner nye topfolk

Ny organisering i Gyldendal Forlag betyder opsplitning mellem kommerciel afdeling og redaktioner. Ny kommerciel direktør er hentet eksternt, mens ny forlagschef for fiktion er fundet internt. Marketingdirektør fratræder.

Foto: PR/Gyldendal

Som varslet i går fremlægger Gyldendal i dag, hvordan organisationen af Danmarks største forlag skal se ud fremover. I en pressemeddelelse oplyser forlaget, at det fremover vil være opdelt i to søjler: En redaktionel og en kommerciel.

Vi begynder med den kommercielle søjle. Her får Karen Bender titel af kommerciel direktør. Hun tiltræder 15. oktober og har tidligere været e-commerce- og marketingdirektør i Københavns Lufthavn, en stilling hun forlod i juni. Hun overtager dermed en del af det ansvar, herunder bogklub-aktiviteterne, der tidligere lå hos forlagsdirektør Elisabeth Fogtdal Nøjgaard, der meldte sin afgang i slutningen af august. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs