MediaWatch

Gyldendal deler forlaget i to søjler og udnævner nye topfolk

Ny organisering i Gyldendal Forlag betyder opsplitning mellem kommerciel afdeling og redaktioner. Ny kommerciel direktør er hentet eksternt, mens ny forlagschef for fiktion er fundet internt. Marketingdirektør fratræder.

Foto: PR/Gyldendal

Som varslet i går fremlægger Gyldendal i dag, hvordan organisationen af Danmarks største forlag skal se ud fremover. I en pressemeddelelse oplyser forlaget, at det fremover vil være opdelt i to søjler: En redaktionel og en kommerciel.

Vi begynder med den kommercielle søjle. Her får Karen Bender titel af kommerciel direktør. Hun tiltræder 15. oktober og har tidligere været e-commerce- og marketingdirektør i Københavns Lufthavn, en stilling hun forlod i juni. Hun overtager dermed en del af det ansvar, herunder bogklub-aktiviteterne, der tidligere lå hos forlagsdirektør Elisabeth Fogtdal Nøjgaard, der meldte sin afgang i slutningen af august. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs