MediaWatch

Gyldendal har fundet ny marketingchef

Tidligere kommunikationschef i Energi- og Klimaministeriet skal udvikle markedsføringen ikke mindst digitalt af Gyldendals udgivelser som ny marketingchef.

Robin Skjoldborg
Loa Brix, ny marketingchef hos Gyldendal Forlag. Foto: Robin Skjoldborg

Gyldendal har hentet nye kræfter fra Slotsholmen og hyret tidligere kommunikationschef i Energiministeriet Loa Brix som marketingchef. Det skriver forlaget i en pressemeddelelse.

Loa Brix skal bl.a. udvikle forlagets marketingafdeling og lede en gruppe på ni i presse- og marketingafdelingen, der står for markedsføringen af forlagets titler.

"Forlagets udgivelser skal præsenteres som relevante og betydningsfulde for flest mulige læsere blandt deres særlige publikum. Med sin ledelsesmæssige baggrund og kommunikationserfaring er Loa Brix den helt rigtige til at udvikle det daglige arbejde med vores markedsføring," udtaler Mette Holbæk, marketingdirektør i Gyldendal Forlag, i meddelelsen.

Loa Brix har de sidste fire år været chef for koncernkommunikation i Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Hun er uddannet cand.mag. i litteraturhistorie og retorik fra Aarhus Universitet og skal ifølge jobopslaget fra Gyldendal bl.a. øge fokus på den digitale markedsføring og udvikle forlagets content marketing-strategi. Loa Brix er allerede tiltrådt hos Gyldendal.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Regeringen opgiver TV 2-salg

Efter Dansk Folkepartis afvisning af at sælge 40 procent af tv-stationen i den kommende medieaftale opgiver kulturminister Mette Bock nu ævred.

S-formand: Vi er ude af medieforhandlingerne

Mette Frederiksen, Socialdemokratiets formand, slår efter et møde i Finansministeriet fast, at partiet endegyldigt har forladt forhandlingerne om et nyt medieforlig. Dermed peger alt på en smal aftale.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere