Gyldendal har fundet ny marketingchef

Tidligere kommunikationschef i Energi- og Klimaministeriet skal udvikle markedsføringen ikke mindst digitalt af Gyldendals udgivelser som ny marketingchef.
Loa Brix, ny marketingchef hos Gyldendal Forlag. | Foto: Robin Skjoldborg
Loa Brix, ny marketingchef hos Gyldendal Forlag. | Foto: Robin Skjoldborg

Gyldendal har hentet nye kræfter fra Slotsholmen og hyret tidligere kommunikationschef i Energiministeriet Loa Brix som marketingchef. Det skriver forlaget i en pressemeddelelse.

Loa Brix skal bl.a. udvikle forlagets marketingafdeling og lede en gruppe på ni i presse- og marketingafdelingen, der står for markedsføringen af forlagets titler.

"Forlagets udgivelser skal præsenteres som relevante og betydningsfulde for flest mulige læsere blandt deres særlige publikum. Med sin ledelsesmæssige baggrund og kommunikationserfaring er Loa Brix den helt rigtige til at udvikle det daglige arbejde med vores markedsføring," udtaler Mette Holbæk, marketingdirektør i Gyldendal Forlag, i meddelelsen.

Loa Brix har de sidste fire år været chef for koncernkommunikation i Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Hun er uddannet cand.mag. i litteraturhistorie og retorik fra Aarhus Universitet og skal ifølge jobopslaget fra Gyldendal bl.a. øge fokus på den digitale markedsføring og udvikle forlagets content marketing-strategi. Loa Brix er allerede tiltrådt hos Gyldendal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også