MediaWatch

Jysk Fynske letter foden fra speederen på avisprojekt

Den varslede udvidelse af søndagsaviser i Jysk Fynske Medier, der er en del af koncernens vækstplan, bliver ikke en realitet fra begyndelsen af 2018 som først planlagt. Direktør peger på distribution og økonomi som årsager til udskydelsen.

Foto: Mads Hansen

Jysk Fynske Medier har efter et dybt dyk i 2016, der satte den udmeldte vækstplan på pause, genoptaget planerne om at løfte omsætningen.

For nylig præsentere ledelsen 11 skridt, der skal få koncernen i mål med at nå en omsætning på 2,345 mia. kr. i 2022 - en stigning på næsten 25 pct. i forhold til 2016. Blandt de tiltag, Jysk Fynske har på tapetet, er en storstilet investering i printforretningen og lanceringen af søndagsudgaver i de mediehuse, der i dag ikke udkommer på ugens sidste dag. Men projektet, Avis365, der skal gøre op med de avisfri søn- og helligdage i dagbladenes udgivelseskalender, bliver ikke rullet ud fra slutningen af januar som først planlagt, har huset nu meldt ud internt. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs