Berlingske vinder europæisk designpris

Sidste år Politiken - i år Berlingske. For andet år i træk har et dansk dagblad vundet European Newspaper Award.

Berlingskes nye design får internationalt skulderklap. Avisen har netop vundet den europæiske avisdesign-konkurrence European Newspaper Award 2011 som bedste landsdækkende dagblad, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

"Vi er både ydmyge og stolte over at have vundet konkurrencen i så flot et felt. I januar lancerede vi vores nye avis, efter at vores designchef Per Heilmann - i samarbejde med Etypes, som har lavet vores nye logo og skrifttype - havde udført en kæmpeindsats for at ryste det lidt støvede indtryk af Berlingske og i stedet tilføre avisen et moderne, eksklusivt udtryk med tyngde. Nu har vi så fået en international anerkendelse af, at det er lykkedes. Som chefredaktion er vores ambition at skabe et Newszine - et moderne, nyhedsbåret avismagasin, der kan holde hele dagen ved at give læserne perspektiv og dybde i nyhedsdækningen," siger chefredaktør Jens Grund, Berlingske, i meddelelsen.

226 aviser fra 27 europæiske lande havde indsendt bidrag til konkurrencen. Blandt de tidligere vindere er The Guardian og Die og Politiken, der tog prisen sidste år.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også