Oplag: 24timer fortsætter oplagshop

Gratisavisernes oplag stiger i september anført af 24timer.
MediaWatch

Efter kraftige fald i januar og februar i forhold til året før, begyndte billedet at vende for gratisaviserne i marts, hvor Metroxpress og 24timer igen viste oplagsvækst, mens Urbans oplag fortsat var nede med en fjerdedel i forhold til 2010 helt frem til i sommer.

Først fra august er Urbans oplag på niveau med sidste år, og i september stiger det tilmed 0,4 pct. til 94.151. Største vækst tilfalder 24timer, hvis oplag vokser med 11,1 pct. til 140.682. Det skal gerne resultere i et læsertal, der kan gøre den til landets mest læste dagblad efter Metroxpress, ifølge gratisavisselskabet.

Metroxpress’ oplagsvækst er dæmpet en anelse og lander på lidt over 200.000 eksemplarer i september, svarende til en stigning på 1,1 pct.

Metroxpress og 24timer er dermed landets største dagblade målt på oplag. Målt på læsertal er Metroxpress ligeledes størst, men ifølge halvårstallene fra Gallup, bevarer Jyllands-Posten den andenplads, som oplagsstigningen på 24timer skal udfordre.

Søndagsavisens samlede oplag er ikke indrapporteret for september, men august-oplaget ligger på lidt over 1,2 millioner eksemplarer.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også