Global: Positive app-erfaringer fra Bonnier

Læserne kan godt lide annoncer i medie-apps, WSJ's europæiske redaktør stopper på grund af etik-kiks, og tv-snak er hottest på sociale medier midt på ugen...
MediaWatch

Bonnier 1: Positive annonceerfaringer med apps
En glamourøs World Magazine Conference udspiller sig i øjeblikket i New Dehli, Indien, hvor Per Strindlund, Bonniers vicedirektør for salg i Europa og Asien, præsenterede annoncetrends for koncernens tabletkoncept Mag+. Annoncer i magasin-apps bliver ifølge Bonnier godt modtaget af læserne som redaktionelt indhold, der tilfører værdi til magasinoplevelsen. 64 pct. brugte mere tid på annoncer i magasin-app’en - end på print, må man formode. Det skriver magasinorganisationen FIPP.

Bonnnier 2: News+ er bedst med 50/50-model
Bonnier rykker samtidig med et app-værktøj til aviser, News+. De første erfaringer viser, at salg af enkeltudgaver ikke virker, mens abonnementer gør. 50/50-modellen, hvor halvdelen er eksisterende abonnenter og halvdelen nye, virker bedst. Der er entusiasme blandt 'early adopters', hvor 91 pct. ville anbefale News+ til en ven, skriver Forum4editors.com.

Anløben WSJ-redaktør stopper 
Redaktøren for avisen Wall Street Journal i Europa Andrew Langhoff har trukket sig på grund af mistanke om, at avisen har sammenblandet kommercielle og redaktionelle interesser. Avisen har nemlig en aftale med selskabet Executive Learning Partnership, som har købt rabatterede aviser til distribution blandt studerende, men i kontrakten fremgår det, at selskabet i den forbindelse kunne få noget omtale i avisen, og Andrew Langhoff skulle selv have presset to reportere til at skrive artikler om selskabet. Det skriver Wsj.com.

Tv hottest på sociale medier midt på ugen
Ifølge en undersøgelse fra analyseinstituttet Nielsen, topper ‘buzzen’ om tv-programmer tirsdag, onsdag og torsdag i USA, fordi mange af de store programmer er placeret på de dage. De sociale medier bliver især brugt til at diskutere tv-relaterede emner, som hvem der vinder (14%), afstemninger (6%) og dommerafgørelser i talentprogramemr (6%). Top-tv genrerne der får folk til at snakke på sociale medier er programmer der er sjove (10%), romantiske (8%) eller dramaserier (6%). Det skriver Nielsen på selskabets blog.

Vores nyhedsdiæt skal være sundere
For nylig mente DR's generaldirektør, at der er for meget fast food i dansk tv, måske kan hun lade sig inspirere af, at forskere i øjeblikket arbejder med at dissekere, hvor mange tomme kalorier, vi får ind med nyhederne, og hvor meget forstoppelse vi får af nyheder fra vestlige lande. Nye redskaber skal give nyhedsbrugere og organisationer et overblik over den nyhedsdiæt, der serveres. Det skriver MediaShift Idea lab.

“10 ting vi burde have lært om mobil og tabletnyheder”
Medieblogger og konsulent Steve Yelvington har oplistet ti ting som nu burde stå klart vedrørende medier på mobil og tablets. En af pointerne lyder, at det ikke kun handler om publicering men om deling. Noget som ikke har været muligt ved nogle af de første magasin-apps eksempelvis.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også