MediaWatch

Berlingske: Ritzau er for dyr

Berlingske truer med at droppe nyhedsbureauet Ritzau, når mediehusets nuværende aftale med bureauet udløber d. 1. januar 2012. Bureauet leverer ikke en vare, der lever op til moderne medieproduktions krav, lyder det fra koncernchef Lisbeth Knudsen, Berlingske.

Berlingske truer med at droppe nyhedsbureauet Ritzau, når mediehusets nuværende aftale med bureauet udløber d. 1. januar 2012. Bureauet leverer ikke en vare, der lever op til moderne medieproduktions krav, lyder det fra koncernchef Lisbeth Knudsen, Berlingske.

"Det er rigtigt, at vi har opsagt den nuværende aftale. Vi ønsker en genforhandling, men der skal ske nogle markante ændringer i både Ritzaus produkter, og i den pris som de tager for det," siger koncernchef Lisbeth Knudsen til DR Kultur.

Hun har endnu ikke et alternativ til Ritzau ved hånden, men satser på, at parterne når at mødes i efteråret - og at andre Ritzau-kunder også vil lægge pres på Ritzau for at få et bedre og billigere produkt.

"Ritzau leverer ikke et produkt, der er tidssvarende, i forhold til det mediebillede vi har i dag, og jeg håber jo, der er andre end mig, som mener, der er brug for et smallere og billigere Ritzau," siger Lisbeth Knudsen.

- LR

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs