Riis: Soundvenues salg skal i vejret

Magasinet Soundvenues målgruppe af yngre, urbane musikelskere passer godt til profilen for gratisavisen Metroxpress og 24timers læsere. Derfor giver det god mening, at Metroxpress A/S netop har opkøbt 60 pct. af aktierne i selskabet, fortæller adm. direktør Søren Riis. Hvor meget eller lidt det har kostet ønsker han ikke at komme nærmere ind på: "Det holder vi hemmeligt," siger han.
MediaWatch

Magasinet Soundvenues målgruppe af yngre, urbane musikelskere passer godt til profilen for gratisavisen Metroxpress og 24timers læsere. Derfor giver det god mening, at Metroxpress A/S netop har opkøbt 60 pct. af aktierne i selskabet, fortæller adm. direktør Søren Riis.

Hvor meget eller lidt det har kostet ønsker han ikke at komme nærmere ind på:

"Det holder vi hemmeligt," siger han.

Til gengæld lægger han ikke skjul på, at magasinetselskabets indtjening skal i vejret. Soundvenue A/S havde i 2010 en negativ egenkapital på 3,2 mio. kr. grundet store tab i 2009, men nettoresultatet landede på cirka 600.000 kr.

"Når vi ejer 60 pct. af selskabet, er der selvfølgelig både tale om kapitalindskud og markedsføringsgevinster for magasinet, der kan gøre, at flere køber det i løssalg og abonnement. Nettoresultatet på cirka 600.000 skulle derfor gerne blive bedre i 2011 og fremover," siger Søren Riis.

Soundvenues overskud i 2010 skyldes blandt andet en succesfuld lancering af søstermediet headliners.dk, der nu hedder poplick.dk, som fremover formentlig også vil skulle bidrage redaktionelt til gratisaviserne, ifølge Søren Riis.

Men Soundvenue er mere end magasinet, og selskabets koncertarrangementer ligger godt i tråd med Metroxpress' strategi om at satse på events, mener han.

"Kun halvdelen af indtægterne kommer fra magasinet, den anden halvdel kommer fra koncerter, online og client publishing-aktiviteter. Det, vi har købt, er brandet, konceptet og medarbejderne, og der, hvor vi kan gøre en forskel, når det gælder synergier, er, at vi ud over magasinet kan håndtere markedsføringen af de events, som de står for at gennemføre," siger Søren Riis.

Markedsføringen går også den anden vej, for i øjeblikket kører soundvenue.com således bannerannoncer for Metroxpress fejring af sit ti-års fødselsdag med et koncertarrangement.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også