Annoncering: Print i april-spring

Forbeholdene er mange, men ser man udelukkende på Gallup Adfacts opgørelse over væksten i bruttoannonceringen i april, er print i gang med et overraskende come back i forhold til displayannonceringen på internettet og reklamer på tv. Husstandsomdelte reklame, dagblade, fagblade, magasiner og ugeaviser topper listen over medietyper med størst vækst, mens internettet ligger helt i bunden med et fald på 14,2 procent i april målt i forhold til same måned sidste år.
MediaWatch

Forbeholdene er mange, men ser man udelukkende på Gallup Adfacts opgørelse over væksten i bruttoannonceringen i april, er print i gang med et overraskende come back i forhold til displayannonceringen på internettet og reklamer på tv.

Husstandsomdelte reklame, dagblade, fagblade, magasiner og ugeaviser topper listen over medietyper med størst vækst, mens internettet ligger helt i bunden med et fald på 14,2 procent i april målt i forhold til same måned sidste år.

Gallup Adfacts registrerer så godt som alle tv-reklamer og annoncer i dagbladene. Alt måles op og omregnes til bruttoomsætning ved hjælp af mediernes listepriser. Når det gælder internettet bygger Gallups tal dog på mindre præcise målinger.

I forhold til marts har print taget et tigerspring fremad i april - særligt når det gælder magasiner og fagblade.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også