EB: Web slår print i år

I takt med avisoplagets dalen og netavisens trafikstigning, spår Ekstra Bladet, at størstedelen af husets annonceintjening i år vil komme fra netavisen frem for den trykte avis. ”I 2010 fordelte indtægterne sig ca. 50-50 mellem web og print, og det er min klare overbevisning, at balancen tipper til fordel for online næste år,” siger internetchef på Ekstra Bladet, Peter Strøhemann, til Børsen.
MediaWatch

I takt med avisoplagets dalen og netavisens trafikstigning, spår Ekstra Bladet, at størstedelen af husets annonceintjening i år vil komme fra netavisen frem for den trykte avis.

”I 2010 fordelte indtægterne sig ca. 50-50 mellem web og print, og det er min klare overbevisning, at balancen tipper til fordel for online næste år,” siger internetchef på Ekstra Bladet, Peter Strøhemann, til Børsen.

Hvis det lykkes at opfylde ambitionen for 2011 vil Ekstra Bladet ifølge Børsen være den første avis i Danmark, der tjener bedre på web end print.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også